onsdag 17. november 2010

Himmelske turer i fjellsko

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg er like glad i å bruke fjellskoene mine som jeg er i Mc-kjøreskoene. Det pleier å bli fine turer uansett hva jeg har på beina. Poenget er å komme seg ut i naturen. I høst, uken før snøen kom i fjellet gikk jeg en tur alene til Skrott. Toppen er målt til 1322 moh. Fjorden du ser langt der nede er Hardangerfjorden. Bildet er egentlig ikke tatt fra selve toppen. Da må en gå enda noen høydemeter. Dette er toppen!
Når en står der oppe ser en vide omkring. Til høyre for varden, der du ser den bakerste fjelltoppen ligger Vesoldo. I sin Himmelpost viser Petunia et bilde av det samme fjellet (klikk her), men fra en annen vinkel. Hun har ikke vært der enda, og det har ikke jeg heller, men trenger hun guide eller turkammerat er jeg mer enn villig til å snøre fjellskoene på nytt. Det kommer til å bli en himmels tur. Kanskje finnes det flere som har lyst til å slå følge? Stikk innom Petunia sin blogg og se på flere himmelske bidrag.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Enig, poenget er å komme seg ut i naturen! SÅ flotte bilder - utrolig natur vi har i landet vårt, slutter aldri å bli henført over den! Hadde jeg bodd nærmere, hadde jeg meldt meg for tur! Fin onsdagskveld til deg!

Miriam Elisabeth ツ sa...

WOW! Flotte bilder! Skikkelige fjellturer er bra å ta :)

TorAa sa...

Hvilken himmelsk belønning det er å komme til en slik topp.
Takk for at du deler denne vidunderlige utsikt.

Refleksjon på livsvegen sa...

Så vakkert og storslått den norske naturen er :-)

Petrinetrollmor sa...

Du verden så flott og luftig !!! Og høgt... kjenner det prikker i kroppen !

Det er flott at de fjellfolk tar slike bilder, for da kan vi andre også kjenne på følelsen av å vere så høgt !!

Takker for koselig kommentar og ønsker deg mange fine turer både med fjellsko og sykkel !!

Petunia sa...

Ja, her er man på top of the world! Du er nå tøff også da som begir deg opp i høyfjellet alene.
Gikk du fra hytten, eller er det et stykke fra hytten din???
Nydelige bilder:)

SoF/Blindstyre.se sa...

WoW - fantastiska bilder!

Vilka vackra vyer...

Tack/Ha det gott!

FO - 2 sa...

Det må ha vært en flott tur, kan jeg se. Belønningen er storslått utsikt i majestetiske omgivelser.

Kan se at det er en stund siden jeg kikket innom deg her sist, så nå skal jeg kose meg med alle bildene og postene under her. Gleder meg til det!

Fortsatt god kveld, Gawo!

Anne sa...

Nærmere himmelen kan man vel neppe komme på sine føtter vel?
Har du sett på makan til utsikt da gitt, får et sug i magen jeg bare av å se på bildene du her har lagt ut.

Får dessuten lyst til å ta fjellskoene fatt. Helt nye også faktisk, kjøpt i Barcelona og allerede god på foten.

Har vært innedager alt for lenge for meg nå, og det kjennes på både kropp og sjel skal jeg si deg. Blir faktisk surere og surere for hver bidige dag. Men til helga nå er det jammen håp om at en kan få nyte natur og dagslys med kamera på tur. Vært en alt for travel periode en tid her nå, men jepp sann, en står det da ut.

Flott vintervær her sjø, gradene varierer gjennom dagen fra -5 til -10, blå himmel og sol.

Anneklem til deg i kvelden.

Mandy Lou sa...

Tenk å være så høyt oppe og kunne skue utover hele verden. Bilde to er bare lekkert!

Anonym sa...

Fantastisk flotte bilder.
For en vakker natur vi har i Norge.
Ønsker deg en nydelig torsdag :O)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Alltid godt å komme seg ut på tur, uansett hva man har på beina, så lenge de er tilpasset aktivitetene man skal begi seg ut på :) Utrolig utsikt der oppe og fine bilder!

Lene sa...

Oh, my gosh, Gawo!!! Dette var breathtaking! Virkelig himmelsk og vakkert, ja :)

Håper alt står bra til i vest! Det ble jo ikke noen Bergenstur på oss i år - så da har vi det til gode :) Ellers så sees jo vi langs landeveien hvor som helst i landet, vi :)

Ha en superduper helg :)