mandag 22. februar 2010

Som to dråper vann

Lørdag var jeg innom Galleri Vox i Østre Skostredet i Bergen og kikket på utstillingen til glasskunstner Beate Einen og fotograf Monica Johansen. Design, form og farge stod i fokus og de to utstillerne kledde hverandre svært godt. Beate Einen har laget vakre glassboller og Monica Johansen viser sin fotoserie "Dråper i vann". Bildene er blitt til hjemme ived kjøkkenvasken fortalde Monica. Hun har lekt seg i mørket med kamera, brukt blits og rennende vann. Det hørtes spennende ut og lørdagskvelden prøvde jeg selv å få til noen bilder på den måten. Resultatet ble magert. Her må det trenes mer. Jeg håper å komme sterkere tilbake.

6 kommentarer:

Rune Eide sa...

Jeg synes ikke du skal skjemmes over dette, hverken reportasjen eller dine egne forsøk. Jeg blir nødt til å forsøke selv en dag, men det kommer nok ikke til å bli så bra :-(

HildeS/Frøken Fryd sa...

Ser ut som ein spanande utstilling.
Flotte bilete og glaskunst.
Eg synes bileta dine er flotte og dette må eg prøve ein dag.
Eg har kjøpt meg nytt kamera og må øve og lære.
H

Anne sa...

Der skulle pengene fått noe å gå på du, mye lekkert, sukk... enkelt og stilrent og akkurat slik jeg liker det i alle fall :-) dråpene, slettes ikke vært min venn :-)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Øvelse gjør mester, men dråpene dine var slettes ikke gale skal jeg si deg. Fin post du hadde her :)

Anne-Berit sa...

Flotte bilder fra en fin utstilling.Og dråpene var kjempefine de.Har prøvd selv,så jeg vet hvor vanskelig det er.Du er såå flink:)

FO - 2 sa...

Elegante former og linjer.
Vakkert, rett og slett.
En flott kombinasjon med de flotte bildene der.
Likte dine bilder også, jeg.
Det er gøy å leke.
Resultatene ble spennende de.
Kos deg,
mens du leker videre.
Kreativ klem.