torsdag 16. august 2007

Rødt punkt

Jeg lærer av å blogge.
Etter at RuneE kikket innom hos meg og la igjen en oppmuntrende kommentar måtte jeg, siden jeg er så nysgerrig, stikke innom og titte i hans blogg. Og der kunne jeg lese: "På et kurs i foto for mange år siden lærte jeg at man burde ha et "rødt" punkt i ethvert bilde - noe som kunne tiltrekke seg oppmerksomheten og skape "liv". "

Jeg forstod hva han mente men samtidig tenkte jeg: har jeg noen bilder med rødt i? Siden rødt ikke akkurat er min farge måtte jeg lete litt. Men så kom jeg på dette motivet som jeg tok i forrige uke i Lillesand. Og med litt hjelp av Photoshop blir bildet litt artig. ...... Og jeg finner mitt "røde" punkt.
Og det tror jeg at jeg fant her også. Men fortsetter det å regne mer nå blir det ikke mye "liv" her - da drukner denne stakkaren.

3 kommentarer:

FO - 2 sa...

Vakkert, vakkert, vakkert! ;)
Du er en flink fotograf.
Flott med de røde punktene.
Her var det så god stemning.
Måtte hvile øynene på bildene dine - lenge.
Man kan alltid lære noe nytt.
Gode tips skal man alltid ta med seg på vegen.
Lillesand er en fin by.
Med mange gode motiver.
Kos deg videre. Dryppende. ;)
God helg.
Klem fra meg.

Rune Eide sa...

Hyggelig å ha vært "lærer" ;-)
Du har absolutt skjønt det!

Anonym sa...

Nydelige fotos!
har også sett på noen av de andre bloggene du henviser til og er imponert over den fotokunsten dere fremviser.
Hos meg bruker kameraet bare til dokumentasjon.
Har også tatt ideen med Cbox i bruk hos meg selv
http://www.arneogtullen.blogspot.com/
ArneA