torsdag 23. august 2007

Vinterved

Min fine bjørkeved er i hus.

4 kommentarer:

Petunia sa...

Ja, det er rett at god ved varmer flere ganger. Vi holder på å sage opp og kløyve et diger lass med ved om dagene. Vi har regnet ut at vi kommer sikkert til å få 150 fulle (60 liters) sekker når vi er ferdige. Betryggende å vite for en frysepinne som meg...
Jeg skulle ønske at vi kunne "lagre" den overskuddsvarmen som er i stuen om kveldene nå som det er så fint vær og ta varmen frem til vinteren når jeg trenger det. Det er 30 grader oppe under taket og 8 ac de gradene kunne jeg ha puttet i en sekk og sluppet ut når minusgradene herjer utenfor. Det hadde vært noe.
Vedkassen kommer godt med. Den skal vi bruke utenfor inngangsdøren (altandøren på soverommet vårt) nede og da kan jeg løpe rett ut om morgenen og hente ved inn.
Ha en fin fredag!
Ps. Ta deg en tur innom bloggen til Rick (stormtrackerbloggen) og se de flotte lynbildene hans).

FO - 2 sa...

Med det flotte bildet som etterhvert vil varme, er det da jeg ikke skal være glad for varmepumpen vår....? ;)
Kan høre det sprake...
God helg til deg Gawo! :)

GAWO sa...

For en ide Petunia! Solvarme til vinterbruk. Finn ut hvordan vi putter det i en sekk og ta patent. Du blir rik i en fart :-)
Men så er det nå koselig med varme i ovnen også. Selv om det er et lite ork å fyre opp når en kommer trøtt hjem fra jobb og det er kaldt. Da hadd jeg likt å ha en varmepumpe gående. Så Ida, vær glad for at du har varmepumpe du. Litt av alt er det beste.

ps Jeg skal stikke innom vår USA-venn.

Wayfarer sa...

A sure sign that winer is not to far away..